هاست و سرور اختصاصی و اشتراکی

هاست و سرور اختصاصی و اشتراکی

هاست و سرور اختصاصی و اشتراکی

هاست و سرور اختصاصی و اشتراکی

فروش سرور اختصاصی- سرور نیمه اختصاصی- سرور مجازی- خدمات اینترنت- خدمات ثبت دامنه (Domain ) و میزبانی ( Hosting ) -طراحی صفحات وب- تبلیغات اینترنتی- تلفن اینترنتی - نگداری و پشتیبانی سرور

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

خرید دامنه ارزان

نکته‌ای که باید بدانید این است که یک سازمان مرکزی به‌نام ICANN وجود دارد که تمام دامنه‌های موجود در دنیا را ساماندهی می‌کند. همه دامنه‌هایی که در جهان ثبت می‌شود در این سازمان ثبت و ساماندهی می‌شود.

رجیسترار ها (Registrar) یا همان شرکت‌های ثبت کننده دامنه مجوز ثبت دامنه را از سازمان ICANN گرفته‌اند.

همه شرکت‌های رجیسترار خارجی هستند و باید پرداخت دلاری برای ثبت دامنه داشته باشیم اما به دلیل تحریم ایران، امکان پرداخت دلاری را شهروندان ایرانی ندارند.

به همین دلیل علت در ایران مردم با دامنه‌های خود را از طریق شرکت‌های هاستینگ خریداری کنند.

سایت‌ها یا شرکت‌های ایرانی که کار ثبت دامنه انجام می‌دهند رابط بین رجیسترار و شما هستند. اگر سایت‌های هاستینگ را بررسی کنید متوجه می‌شوید که دامنه‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. یکی از علت‌های این مسئله این است که ممکن است هر شرکتی با یکی از ریجسترار ها کار کند و قیمت دامنه در رجیسترارهای مختلف متفاوت است.

قیمت خرید دامنه

این شرکت‌ها باتوجه به قیمت تمام شده دامنه و سیاست‌های قیمت‌گذاری و حاشیه سودی که برای خود در نظر می‌گیرند قیمت دامنه را مشخص می‌کنند. نبودن سازمانی که روی قیمت دامنه نظارت داشته باشد، باعث شده که تفاوت قیمت بین شرکت‌های هاستینگ مختلف وجود داشته باشد.

مواردی که در بالا گفته شد مربوط به دامنه‌های بین‌المللی است. منظور از دامنه‌های بین‌المللی همان دامنه‌های .com و .net و .org  و …. به غیر پسوند.ir  است که برای خرید دامنه باید پرداخت ارزی یا دلاری انجام بدهید. دامنه‌ با پسوند .ir که به آن‌ها دامنه ملی هم گفته می‌شود توسط ایرنیک که سازمانی دولتی است سازمان‌دهی می‌شوند.

خرید دامنه ir

مرکز ثبت دامنه‌ .ir که به آن ایرنیک گفته می‌شود با آدرس اینترنتی www.nic.ir است. برای خرید دامنه با پسوندهای .ir  یا .co.ir  یا .ac.ir یا … ابتدا باید در ایرنیک ثبت‌نام کرده و شناسه ایرنیک دریافت کنید.

شاید متوجه این مسئله شده باشید که دامنه .ir  در سایت ایرنیک قیمتش بیشتر از شرکت‌های نماینده ایرنیک است. دلیل این است که ایرنیک دامنه را به نمایندگانش بسیار ارزان‌تر از سایت خودش می‌دهد و با این توضیحات نمایندگان ایرنیک یا همان شرکت‌های هاستینگ می‌توانند دامنه را از خود ایرنیک ارزان‌تر بدهند.

 در حال حاضر یکی از پایین‌ترین قیمت‌های دامنه را در ایران پارسیان هاست (پرشین هاست قدیم) ارائه می‌دهد.

 دامنه ارزان را از چه سایتی خریداری کنیم

شما باید در حین خرید دامنه از سایت‌های اینترنتی حتما بررسی کنید که آن سایت اینماد داشته باشد. همچنین شما می‌توانید از طریق خود سایت enamad اقدام به بررسی نماد الکترونیک سایت مربوطه داشته باشید. پس در حین خرید دامنه از سایت‌های مختلف حتما enamad  آن‌ها را چک کنید.

نکته مهم دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که شرکت هرچه معتبرتر و شناخته‌شده‌تر باشد بهتر است.

مسئله مهم بعدی این است که باید توجه کنید که شرکت یا سایت ثبت‌کننده دامنه باید به‌نام شما دامنه را ثبت کند. شرط مهم دیگر برای بررسی این است که هر زمان که شما نیاز داشتید دامنه را به شرکت دیگری منتقل کنید، کد انتقال دامنه را براحتی به شما بدهند تا شما بتوانید دامنه را به شرکت‌های دیگر منتقل کنید.

اگر شرکتی این موارد را داشت و توسط اینماد یا ستاد ساماندهی و ... تأیید شده بود و دامنه را ارزان ارائه می‌کرد، بدون شک دامنه را از آن‌ها خریداری کنید.

منبع: زومیت

  • ۹۹/۰۲/۲۲
  • مهسا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی